donderdag, augustus 04, 2005

"Ik heb de eer u mee te delen ..."

"Ik heb de eer u mede te delen dat een tekortschatting werd vastgesteld betreffende [de aankoop van uw bouwgrond]."

Zo begon de brief die we 20 juli van het registratiekantoor in Mechelen kregen.
Een tekortschatting wil zeggen dat het registratiekantoor (de belastingen) niet akkoord is met de prijs die we voor de bouwgrond betaald hebben en dat we extra registratiekosten en een boete moeten bijbetalen.

Wij waren hiermee niet akkoord omdat we een schatting hebben laten maken van de grond en de geschatte waarde ook effectief betaald hebben.

Ik heb dan ook naar het registratiekantoor gebeld en heb hun het schattingsverslag opgestuurd. Men had er o.a. geen rekening mee gehouden dat de beek op onze grond op onze kosten nog verlegd moet worden en dat de bouwzone een meter smaller geworden was.

Na verificatie van mijn argumenten heeft men de tekortschatting laten vallen. Oef...

Wel raar dat ik enkel telefonische bevestiging daarvan gehad heb. Er staat dus nergens op papier dat we de tekortschatting niet moeten betalen.

UPDATE 31/8/52005: We hebben uiteindelijk toch een brief gekregen van het registratiekantoor dat de tekortschatting vervalt. Blijkbaar wist de expert dus niet dat dat toch per brief gemeld wordt.